Voedsel goed koken

Over het algemeen verwijst koken naar het proces van het overbrengen van energie van een warmtebron naar voedsel beste processor voor food. Over het algemeen omvat dit het gebruik van vloeistoffen, zoals water en vetten, en soms ovens.

Tijdens het kookproces kunnen voedingsstoffen, zoals vitamines en mineralen, worden vrijgegeven. Deze voedingsstoffen kunnen vervolgens oplossen in de kookvloeistoffen en stoom en kunnen vervolgens worden opgenomen door het voedsel. Sommige van deze voedingsstoffen worden echter vernietigd door te koken.

Bij het koken van voedingsmiddelen is het belangrijk om de temperatuur en timing van de procedure te kennen. Het gebruik van de juiste temperatuur kan helpen bacteriën en andere schadelijke microben te doden. Tijdens het koken verliezen eiwitten vocht en krimpen. Op zijn beurt worden sommige voedingsstoffen zoals ijzer, zink en thiamine beschikbaar gesteld voor absorptie.

Het is bekend dat bepaalde kooktechnieken, zoals stomen en koken, smaken vrijgeven, maar kunnen ook het gehalte van bepaalde fytochemicaliën uitputten. Carotenoïden kunnen bijvoorbeeld tijdens het koken toenemen door de bevrijding van cellulaire membranen van gekookte voedingsmiddelen.

De tijdsduur dat voedsel wordt bereid voordat het koken een effect heeft op de groei van bacteriën. In het ideale geval moet vlees voor de kortste tijd veilig worden gekookt voor consumptie.

Voor voedsel met een hoog risico is het het beste om deze voedingsmiddelen te koken tot een temperatuur van 75 graden of hoger. Dit zal het risico op door voedsel overgedragen ziekten verminderen.

De USDA beveelt aan om een thermometer te gebruiken met een sonde buiten de oven. Hiermee kunt u de temperatuur controleren zonder de deur te openen.